its about drawing, tazkirah n myself...

Saturday, May 8, 2010

it's mother's day!!!!


salam~~~

wohoo!!! telah tibe masanye lagi hari yang paling disukai ibu2 sekalian di seluruh dunia...hah3(well, untuk sape2 yang berada di negara yang aman la...)*sigh*(kesian lak, teringat kat warga2 yang tengah struggle untuk idup di Afrika dan sebagainya,,huhu)

anyways, hari ibu ialah hari di mana kita akan melayan ibu kita seolah-olah dia adalah raja buat hari itu..(tapi takkan sehari itu jer kot yang nak ikut arahan mak???hah3, setiap hari pon kena ikut arahan mak jugak supaya kite tan jadi akan derhaka...)

so, apakan yang selalu dibuat oleh anak2 dan suami kepada ibu2? adakan mereka bagi sebuah mahkota kepada ibu mereka? atau pon, bagi kat mereka sebuah kereta yang baru? hah3...ini pendapat saye tentang beberapa tips untuk membuat hari ibu hari yang istimewa untuk mereka...

tips 1: Breakfast in Bed
hah3, ini yang paling klasik, "breakfast in bed"...penah dengar tu? hah3, yang ini paling popular kerana sering dilakukan oleh semua orang...(asanya xpayah terang kot bnde ni..paham2 sendiri la ek???)

tips 2: A Speacial Gift
hehe, yang ni paling simple tapi paling berharga buat ibu kita...kita boleh bagi kepada ibu kite apa2 benda yang berharga ataupon, benda2 yang boleh membuatkan ibu kite teringatkan apabila dia melihat hadiah tersebut. contohnya, tudung saji,hah3, walaupon barabg ni x seberapa berharga, tetapi barabg ni selalu digunakan betul tak? apabila barang seperti ini digunakan maka ibu kita secara spontan teringat kat pemberi hadiah ni.(kiut3)

tips 3: let the others do all the work
hehe, pada hari ibu, kita kena anggap ibu kita ni raja, jadi dia boleh rehat speanjang hari itu, jadi, kita ni sebagai anak2 cuba membuat kerja2 rumah yang ibu kita buat selalu...(ni untuk sape2 yang tak penah tolong mak diorang la...haha)(=.=")

hah3, well, itu jer yang saya nak katakan sempena hari ibu ini....ingatlah, "syurga terletak di bawah telapak kaki ibu kita"...

heh3... chow dlu,,,
salam~~
me with my beloved mother

1 comment: